کد خبر 1085523
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
بیمه بیکاری

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها دولت تصمیم گرفت به افرادی که در این مدت بیکار شدند، بیمه بیکاری پرداخت کند، هر چند که این اقدام اما و اگرهای زیادی داشت.

به گزارش مشرق، با شیوع کرونا و بیکاری برخی از اصناف و مشاغل، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که افرادی که در این مدت بیکار شدند می‌توانند اقدام به دریافت بیمه بیکاری کنند.

از ٢٣ اسفند ماه سال ۹۸ سامانه‌ای طراحی شد تا افرادی که بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و شغلشان را از دست دادند در این سامانه ثبت نام کنند، این اقدام صورت گرفت و افراد زیادی در سامانه ثبت نام کردند؛ سپس وزارت کار لیست این افراد را به سازمان تأمین اجتماعی داد تا این افراد احراز هویت و شناسایی شوند و اگر شرایط قانون کار را داشتند در لیست نهایی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

شماره حساب ۹۰ هزار مشمول بیمه بیکاری اشتباه بود

جزئیات رقم پرداخت بیمه بیکاری اعلام شد

لیست نهایی تأیید شد و بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده بودند از لیست اولیه حذف شدند، چراکه برخی نه بیمه شده تأمین اجتماعی بودند و نه شرایط قانون کار را داشتند، حتی به گفته مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در بین آن‌ها افرادی بودند که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، اما از همان اسفند ماه حق بیمه برای آن‌ها پرداخت شده بود که این موضوع نشانگر آن است که بیکاری این قبیل افراد غیرواقعی است.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با شبکه خبر در تاریخ ۱۳ خرداد ماه، گفت: از اوایل هفته آینده مرحله اول بیمه بیکاری که مربوط به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند، واریز می‌شود.

به گفته مدیرکل امور بیمه شدگان تأمین اجتماعی باید از شنبه ۱۷ خرداد ماه فرآیند واریز بیمه بیکاری آغاز می‌شد، اما بر اساس تماس‌های بسیاری که با باشگاه خبرنگاران جوان بر قرار شده بود مطلع شدیم که هنوز بیمه بیکاری برای مشمولان واریز نشده است.

این موضوع را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم، هر دو زمان واریز بیمه بیکاری را بر عهده سازمان برنامه و بودجه و خزانه گذاشتند و اعلام کردند: پرداخت بیمه بیکاری بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.


واکنش سازمان برنامه و بودجه به پرداخت بیمه بیکاری

بعد از آن به سراغ سازمان برنامه و بودجه رفتیم تا علت واریز نشدن بیمه بیکاری را از این سازمان جویا شویم.

سازمان برنامه و یودجه در جواب  گفت: قرار شد بخشی از رقمی که از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری برداشت شده است را برای پرداخت بیمه بیکاری تخصیص دهیم، این رقم هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بود که برای بیمه بیکاری مشخص شده بود. در جلسه‌ای که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شده بود، قرار شد که سازمان تأمین اجتماعی لیست نهایی را برای پرداخت به سازمان برنامه و بودجه دهد که بر اساس لیست اولویت بندی شد و پرداخت‌ها صورت گرفت، اما تعداد آن‌ها زیاد است.

در ادامه سازمان برنامه و بودجه  اعلام کرد: تأمین اجتماعی باید خود مسئولیتش را در قبال کارگران و بیمه شدگانش بر عهده گیرد، چراکه این افراد مدت‌ها حق بیمه پرداخت کردند و باید در شرایط فعلی از صندوق بیمه بیکاری‌ این تسهیلات را دریافت کنند، اما بار پرداخت آن را بر گردن سازمان برنامه و بودجه انداخته‌اند.


قانون بیمه بیکاری چه می‌گوید؟

در بند «الف» ماده ۶ قانون بیمه بیکاری (مصوب شهریورماه ۱۳۶۹) درباره شرایط استحقاق افراد برای دریافت بیمه بیکاری آمده است: «بیمه شدگان بیکار در صورت احراز شرایط زیر استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت:

‌الف- بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل (۶) ماه سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد. مشمولین تبصره (۲) ماده (۲) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

در تبصره ۲ ماده ۲ این قانون هم آمده است: «بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و ... بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد».

در بند ۶ آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری (مصوب دی ماه ۱۳۶۹) هم درباره این موضوع آمده است: «بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و … بیکار می‌شوند، در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه آنان کمتر از ۶ ماه باشد، مطابق با مشمولینی که دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه هستند از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد».

این قانونی است که سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری تعریف کرده است.


چرا سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کند؟

در این باره مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: حدود ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی داریم که ۷ میلیون و ۶۰ هزار نفر بیمه شده مشمول قانون کار هستند و کارفرمایان برای آن‌ها لیست بیمه رد می‌کنند که بیمه شده اجباری هستند و علاوه بر ۲۷ درصد حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود، ۳ درصد تحت عنوان حق بیمه بیکاری برای آن‌ها پرداخت و در حسابی جداگانه برایشان نگهداری می‌شود تا در این روزها این خدمت به بیمه شدگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون و ۶۰ هزار بیمه شده ۳ درصد حق بیمه بیکاری پرداخت می‌کنند، بیان کرد: تا به امروز ۲۴۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که پیش از شیوع بیماری کرونا، بیکار شدند و ۳ درصد حق بیمه بیکاری که این ۷ میلیون بیمه شده اجباری سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند کفاف پرداخت مقرری بیکاری به ۲۴۰ هزار نفری که پیش از کرونا بیکار شدند را هم نمی‌دهد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ما صندوق بیمه بیکاری نداریم و فقط بر اساس قانون کار یک حساب جدا برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است که ۳ درصد از حق بیمه در این حساب نگهداری می‌شود، افزود: در قانون بیکاری سال ۶۹، بیکار به کسی گفته می‌شود که بدون میل و اراده شخصی شغل خود را از دست داده باشد و آماده به کار است. در قانون بیکاری سال ۶۹ تبصره ماده ۲ پیش بینی شده که اگر فردی به دلیل بروز حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی بیکار شود با معرفی واحدهای کار اجتماعی می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند و ما در سال گذشته سیل در استان گلستان و لرستان را داشتیم که عده‌ای توانستند از این مقرری استفاده کنند.

شکوری ادامه داد: زمانی که ویروس کرونا شیوع و کل جهان را تسخیر کرد، تمام فعالیت‌های کشورهای مختلف را در تمام ابعاد تحت‌الشعاع قرار داد. طبیعی است که دولت‌ها باید دست به کار شوند و این کار را همه جای دنیا کردند این تکلیفی بوده که خود دولت احساس کرده و پرداخت بیمه بیکاری را برعهده گرفت. خود شخص رئیس جمهور این دستور را داد و با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای این دوران برداشت شد تا بخشی از آن در حوزه سلامت و درمان و بخشی دیگر در حوزه بیمه بیکاری استفاده شود.

وی بیان کرد: اینکه می‌گویند تأمین اجتماعی نمی‌خواهد بیمه بیکاری را پرداخت کند بحث نخواستن نیست، این احساس نیاز بود که در همه جای دنیا انجام شد و در حال حاضر نیز کارفرماهایی که شغل خود را از دست دادند نیز دولت برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته و همه این‌ها در راستای حمایت از مشاغل و پایداری آن‌ها است، چرا که جامعه قرار نیست به سمت بیکاری و تنبلی پیش برود و جامعه باید به سمت رونق و پایداری مشاغل پیش رود، این تقویت‌ها در این برهه زمانی برای افرادی که به طور موقت شغل خود را از دست دادند صورت گرفته است.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی محدود است، وقتی در یک یا دو استان سیل می‌آید سازمان تأمین اجتماعی موظف است که بیمه بیکاری را پرداخت کند، اما وقتی که در کل کشور همه درگیر یک بحران هستند و ۷۰۰ هزار نفر متقاضی مشمول هستند، با کل منابع موجود در تأمین اجتماعی امکان پرداخت آن نیست و بر اساس محاسبات اقتصادی و تکالیف قانونی در حال حاضر پرداخت بیمه بیکاری بر عهده دولت گذاشته شده است.

شکوری ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری فقط از همان ۳ درصد حق بیمه‌ای که کارفرمایان برای کارگران خود رد می‌کنند پرداخت می‌شود و از منابع دیگری ما نمی‌توانیم بیمه بیکاری پرداخت کنیم و این ۳ درصد کفاف همان ۲۴۰ هزار نفری که قبل از کرونا بیکار شدند را هم نمی‌دهد. این تعداد بیکار در جامعه که مشمول بیمه بیکاری و منتظر دریافت آن هستند طبیعی است که دولت به کمک آن‌ها بیاید که این اقدام صورت گرفت و منابع را تخصیص دادند و منابع لازم به خزانه‌داری کل داده شد تا از طریق خزانه داری کل این مقرری بیمه بیکاری پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان منابعی است که برای پرداخت مرحله اول تخصیص داده شده است، گفت: قانون بیکاری قانون خاصی است و دوران کرونا شرایط خاصی دراد، پس تدابیر خاصی باید اتخاذ شود. بحث پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا در روز شنبه ۱۷ خرداد ماه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد و به ما ابلاغ کردند که بیمه بیکاری در این مدت باید به این صورت که ما می‌گوییم پرداخت شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه وظیفه پرداخت بر عهده سازمان تأمین اجتماعی نیست و این سازمان فقط وظیفه پالایش متقاضیانی را که در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کردند، بر عهده دارد، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید بررسی کند که چه افرادی مشمول بیمه بیکاری هستند و چه افرادی مشمول نیستند.

شکوری افزود: سازمان تأمین اجتماعی باید بررسی کند که افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند بیمه شده فعال تأمین اجتماعی هستند یا خیر؛ بیمه‌ شده فعال یعنی کسانی که از دی ماه سال ۹۸ لیست کارفرمایی برای آن‌ها ارسال شده باشد و ۳ درصد حق بیمه بیکاری از طرف کارفرما برای افراد پرداخت شده باشد.

وی گفت: وظیفه سازمان تأمین اجتماعی این بود که افراد مشمول را شناسایی کند و لیست نهایی آن‌ها را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد که در نهایت لیست به خزانه‌داری کل کشور داده شد تا واریز صورت گیرد؛ از افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند، شماره حساب و شماره شبا دریافت شده و یکی از دلایل تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری، تعویق در اعلام و یا ثبت اشتباه شماره حساب توسط مشمولان بوده است که ۹۰ هزار نفر این مشکل را داشتند و این تعداد بسیار زیاد است.

نمی‌توان از سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشت که چرا بیمه بیکاری را از منابع داخلی سازمان پرداخت نمی‌کند، چراکه پرداخت این مبلغ برای حدود ۷ هزار بیمه شده بیکار کار سختی است، آن هم در روزهایی که این سازمان وضعیت مناسبی ندارد و دولت با پرداخت نکردن بدهی تأمین اجتماعی همواره فشار بیشتری بر این سازمان وارد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مجید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    16 0
    ما میگیم نداریم 4ماه اجاره خونه عقبه نه ماله اسفند رودادین نه خبری از فروردین شده براتون هیچی مهم نیست فقط یاد دارین حرف مفت تحویل مردم بدین خداازتون نگذره
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    10 2
    مگر نمیگویند حساب جداگانه 3درصد هست .باید در حسابی که سود مشارکت داشته باشه .تا اینطور کسری نداشته باشند.این نشان بیتدبیری هست .
  • حمیده IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 0
    اقا ما خرداد تموم شده هنوز سر کار نرفتیم کارخونه ما باز نشده هنوز خم یه قرون بیمه نگرفتیم الان تیر ماه تکلیف ما چیه
  • مازیار نوروزی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 0
    این مدت فقط حرف مفت شنیدیم یک نفر هم شهامت نداره بگه نداریم و نمیدیم تا آدم بدونه یه گلی سرش بگیره
  • عباسی US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    پس تکلیف ماکه مستاجریم چندسال به بیمه پول دادیم برای همچین روزی چه کسی جواب گوماهستش ازچه کسی شکایت کنیم
  • مهدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 0
    خجالت بکشید مصخره کردین مردم رو
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 1
    غلط زیادی میکنی نمی‌خوایی پرداخت کنی
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 0
    فقط حرف دیگه کی میخواید بدید هرورز یه قانون برا پول گرفتن چرا اینقدر قانون نمیارد راحت برو بریز به حساب برا دادن سه ماه واقعا خجالت بکشید به فکر منافع خودتونید دلتون برا کارگر نسوخته
    • ترکمان IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 0
      اگه نمی خواهید پرداخت کنید اینقدر دروغ تحویل ندید بگید نمی خواهیم پول بدیم تا ما هم بدونیم باید چکار کنیم
  • مهدی شیراز IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    جناب شکوری چند سوآل ۳درصد های قبلی که گرفتید چه شده است بطور مثال بنده نزدیک به ۱۵ سال دارم این ۳درصد را پرداخت میکنم .کاری به املاک مستغلات سازمان نداریم درآمد های ماهانه که توسط به قول خودتان دوازده ملیون و خوردی بیمه شونده پرداخت میشود چه میشود شما که حقوق درست به بازنشسته پرداخت هم نمی کنید اگر هم کنید وظیفه تان هست چون ۳۰ سال پول بیمه شان را قبلا گرفتید
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    5 1
    انشاالله به حق امامام زمان همتون نابود بشین دروغ تحویل مردم میدین
    • حسن IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      خاهشن یه خبر قطعی بدین من بیمه بیکاری غیر کرونا میگیرم امروز ۱۹ تیر ۹۹ هنوز بیمه بنده پرداخت نشده خاهشن جواب بدین
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    من هیچ وقت دیگه پول بیمه نمیدم بیمه میخام چیکار دروغ تحویل مردم میدن
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    بابا یه عکس دیگه بزارید به جای این نفری که توی تیترتونه نگاش میکنم یاد بدبختیام میفتم
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    اگر راهی بود من کلا میرفتم
  • رهگذر دنیا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    کم خالی ببندید تو رو خدا تا کی دروغ
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    واقع برا سازمان تامین اجتماعی متاسفم که عرضه نداره سه ماه بیمه بیکاری بریزه فقط بلدن حق بیمه بگیرن و بلدن دزدی کنن
  • فریده IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا ریشه ظلم و ظالم را بسوزونه
  • راد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 0
    اقا کجای کاری به قول فری بز ما رفتیم دکتر ازمایش نوشته دفترچه بیمه رو دادیم میگه اعتبار نداره ۱۴سال بیمه ریختم تو حلق تامین اجتماعی الان حتی دفترچه بیمه که مال سازمان خودش هست رو برا ما تمدید نکرده حقوق ببمه بیکاری بخوره تو سرشون کی به دا دما میرسه خدایا کمک
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    موقع پرداخت بیمه بشه همه جوره به مشتریاشون اطلاع رسانی میکنن و اگه یک روز تاخیر بیفته کلی جریمه از کارگر بیچاره میگیرن ولی الان که نوبت کارگرای عزیز رسیده که بخش کوچکی از حقشون رو بخوان بگیرن دولت هزار و یک حرف عجیب و غریب و غیر منطقی میزنه . خب میخوان هربار به یه بهانه ای عقب بندازن تا اختلاس بیشتری کنن این واسه کل ملت اثبات شده هست . خدایی بیمه به هیچ دردی نمیخوره دفترچشون رو ببری بیمارستان کلی ازت پول میگیرن خود سازمان هم بابت حق بیمه خداهاتومن از مردم میگیره وقتی هم برای درمان رایگان میریم هیچ امکاناتی ندارن .
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    اونایی که مراحل رو تکمیل کردن رو پرداخت کنید حداقل هم اونا با این مبلغ ناچیز یه کاری کنن و هم اینکه از شلوغی کارتون کمتر بشه تا بتونین بهتر رسیدگی کنین .ویه تاریخ تعیین کنید بخدا مردیم از بسکه خبر دروغ و اختلاس شنیدیم یه ذره به فکر ما کارگرا باشین
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    شما غلط میکنید ندارید مردم را سر کار گذاشتین یک روز کد ملی میخواین یه روز شماره کارت یه روز شماره حساب یه روز شباء یه روز میگین اشتباه دوباره بفرستین الان هم پول ندارین خاک تو سر این مردن که مسئولینی مثل شما دارند
  • عباس IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام چرا اینقدر دروغ میگین پول ما رو بدین 4ماه شده دیگه کمتر دزدی کنین از یه مشت کارگر حقشونو بدین
  • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    فقط بلدن امروزوفرداکنن شاید این هفته بریزن شاید شایدم هیچ نریزن شاید
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ما که هنوز دعوت به کار نشدیم، کارفرمای ما نصف نیرو هارو زنگ زدنه رفتن وبقیه نیروهاشو می گه احتیاج ندارم چون کارگاه وکوچکتر کردم، آیا باید برای بیمه بیکاری خرداد باز ثبت نام کنیم یا خودشون متوجه بیکاری ما میشوند
  • aaa NL ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    میخوان یه سوراخی باز کنن میلیارد میلیارد حق مردم رو از توش رد کنن بدزدن بخورن بعدم امروز فردا کنن آخرشم اگه بدن اگه بدن نفری 100 تا 400 میدن اونم اگه بدن
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    حق خودمون رو میخوایم ن بیشتر ---- ۴ ماه انتظار آخرم خودتون موندین دارین چ کار میکنین؟ ( واقعا متاسفم ) فقط میتونم بگم کارگران مملکت اکثریت تحصیل کرده و فهم و درک دارن ما فقط حق خودمون رو میخوایم
  • فرشاد اسلامیان IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    پولی رو که ماه به ماه از حقوق ما کسر کردن رو ، با هزار. مدل بازی و دروغ دارند عقب نیندازند دقیقا انگار به یک آدم بدحساب و کلاهبردار پول قرض دادیم و حالا موقع باز پرداخت ما رو می‌پیچونه .... اووووووف بر شما
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ما هم کرایه خونه بدهکاریم هم بابید خونه رو تحویل بدیم صاحب خونه گفته پسرش خونه رو می خواد.هم بیکارم هم آواره .خبری از بیمه بیکاری هم نیست.از این و اون قرض کردیم به امید بیمه، الکی به مردم قول دادم .خدا ازتون نگذره.
  • رضا IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    والا ما هم شماره حساب درست دادیم هم شماره شبا،چرا پرداخت نمی کنید،اصلا فکر مردم نیستید
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا پدر مادراشون رو لعنت کنه همشون دزد و بیشرف اند تمام
  • احمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    آقا شما دیگه چقدر دلتون خوشه. اینا زمان دلار به اصطلاح 4هزار تومانی به مردم قول یارانه برای زندگی بهتر رو با 45 هزار تومن دادن. الان که دلار 20هزارتومنه باز هم دارن یارانه 45هزارتومنی رو میدن که هرروز با یه خبر جدید قصد حذفشو دارن. حالا از اینا توقع بیمه بیکاری دارین
  • کورش IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    متاسفانه سازمان تامین اجتماعی و اداره کار هیچکدام خودشان جای آن کارگری که هم کارش از دست داده هم دیگر حقوق و مزایای نداره نم گذارند و کارگر بیچاره را در تاب کاغذ بازی می گذارند و نمیدانن که شرایط فعلی چقدر سخت و طاقت فرسا هست برای شصت ثانیه خودتان را جای کارگر بگذارید مسولین محترم خدا را در نظر بگیرید حق کارگر باید داد الان سه ماهه کارگران منتظرند و هیچ اتفاقی نیفتاده است
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    برای من اس ام اس امده شمار حسابت اشتباه رفتم چک کردم درسته شماره شبا هم دادم خوب دیگه چرا چرت میگم چرا همش امروز فردا میکنن تازشم رفتم واسه اون سه ماه هم گفتن واما تعویق بیفتن جرییم کرده بودن تا قرون اخرشم گرفتن وامم وام ازدواج بود
  • ارش DE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    خداوند از سر تقصیر باعث بانیتون نگذره انشالله داغ عزیزتونو ببینید این چه کاریه با ما میکنید 4ماهه بیکار شدیم هنوزم بیمه بیکاری نگرفتیم اونیه حساب این مردم بیکار زیر دستته انشالله بلایی سرت بیاد که تا عمر داری. خیر نبینی به حق امام حسین وفاطمه زهرا آمین
  • US ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    برای بنده با هفت سال بیمه ۴۰۰تومن واریز کردن درحالیکه همکارم دوسال بیمه داره براش ۷۰۰ واریز کردن
  • همکاربیکار IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    آقایون از خدا و مردم و مملکت بیخبر، ٱبان 98 عبرت نشد برا یه بی تدبیری و واگذاری امور به غیر ، چه اتفاقات زشت و ناگوار و غیرقابل برگشتی افتاد، بابا یه اردی دادین پا حرف خودتون هم وانمیسین، حلش کننین این قصه پر غصه رو
  • مسلم IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام میگم مگه کسی اسفند بیمه بیکاری براش پرداخت شد .فروردین هم براش واریز میشه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    این همه پول که تعمین اجتماعی از مردم پول میگیرد به حساب کی میرود چرا کارگر بدبخت بایدجورشوبکشدکه امروز باید التماس گلادیاتورها جای تاسوف دارد.
  • علی زارعی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    سه ما گذشته ولی هیچ خبری از بیمه بیکار ی نیست داریم از گرسنگی می میریم کاش می مردیم راحت می شدیم73
  • علی US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام من که شماره حساب و شبابم درسته چرا واریز نمیکنین؟
  • بیکار IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    مثل همیشه باز هم تقصیر رو گردن هم میندازن و این وسط ما هستیم که باید گرفتار بشیم ...
  • کاربر IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    انقد دروغ تحویل مردم ندید، بخدا سخته زندگی با این وضع گرونی و مستاجر و بیکاری ، پس بیمه کی میخواد جوابگو باشه، حقه که دیگه اصلا بیمه پرداخت نکنیم.
  • حسن IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    دولت ۵ هزار میلیارد اختصاص داده به این بدبخت بیچاره ها خدا ازتون نگذره .دارین هم پولو بالامیکشین هم سودشو میبرین.
  • سید رسل احمدی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    واقعا مسولین خوشونا بذارن جای کارگرا با این پول ناچیز که میخوان بدن هیچ کاری نمیشه کرد دولت هم پولا به حساب خودشون گذاشتند ومیخوان از سودش به کارگر بدن بخدا خدارا خوش نمییاد ما رو همین پول ناچیز خیلی حساب کردیم چند بار گفتند تا چند روزه میریزیم بد قولی کردن من که اصلا دبگه بهشون اعتما د ندارم
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    این همه حق بیمه پرداخت کردیم که اینجور بازی داده بشیم لعنت به دولت تدبیر و امید
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    فقط دارن میگن فرهنگیها با ماهی ۴میلیون درامد قشرضعیف جامعه هستن و همه قربون صدقشون میرن کسی نیس بگه کارگر که به ماهی۱۸۰۰راضی هست الان۳ماهه که بیخودی وبا بی تدبیری یه عده مسولین بیسواد بیکار شدن تکلیفشون چیه تف بر شما
  • بدبخت IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    بابا مردم این دولت ۴۰ ساله داره با احساسات مردم بازی میکنه دروغ میگه الکی دلتون روخوش نکنید انشالا فروردین ۱۴۰۰براتون میریزن خخخ
  • قریشی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    با سلام صحبت اول که گفتین چون از اول اسفند براشون بیمه رد شده بیکاریشون الکی بوده حرف درستی نیست چون مثلا ما تا دهم اسفند رستوران کار کردیم دهم بستن کارفا وظیفه خود دونسته ده روز را رد کنه .بعدشم به چند نفر از نیرو ها داده شده .من که سابقه بیشتری داشتم برام نریختن .لا اقل خبر ندادن وتعلق نگرفتن را پیامک فرمائید تا ما یه فکر به حال خودمون بکنیم .یه زن بی سرپرست با دو تا بچه امیدمون به این بیمه بیکاری بود کرایه خونمون را نتونستیم بدیم خیلی داریم اذیت میشیم با یه کوه قرض وبدهکاری .
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    نطر من که بجای ۱م ۸۰۰ تومان بعد از چهار ماه ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردم و هنوز منتظر دریافت واقعی هستم اینکه دارن ما رو بازی میدن از این اداره به اون ادراه تهشم داستان من نبودم دستم بوده . متاسفا نه
  • ش IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    تا کی اینقدر دروغ میگید خدا از سرتون نگذره واسه من که واریز نکردید الان من چندسال دارم بیمه رد میکنم خدا جوابتونو میده عایا یا فقط ما باید جواب کاری که نکردیم یا حقی که نخوردیم رو بدیم
  • هاجر DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    شوهر من از اسفند ماه بیکار هست وسایل شهربازی نصب میکرد خودم اجاره نشین هسیم هنوز هم سر کار نرفته اجاره خونه مون هم عقب مونده چیکتر کنیم خودم هم مریض هستم و دخرم پول ندارم برم دکتر
  • مجتبی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    ای از خدا بیخبرها.نامردا.تا کی دروغ.
  • سید پیام اعرابی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    با سلام من کارگر ساختمانی هستم و بیمه تامین اجتماعی دارم در این وضعیت که جامعه در پیش دارد کرونا بهش اضافه شده ما در این مدت از قبل عید هیچ پولی نداشتم حسابم خالیه با زن و بچه برای گذر زندگیمان گیر کرده ایم چرا نباید به قشر ضعیف، جامعه بیمه بیکاری تعلق بگیرد این چه قانونی هست برای کارگر ساختمانی بیمه بیکاری تعلق نگیرد این درست نیست شما حساب بانکی خانواده مارو چک کنید بجز یارانه نقدی داریم زندگیمان با سختی می‌گذرانیم ببینید پول دیگری داشته ایم خدارو خوش میاد فقط باید سوژه مردم بشیم دولت اقدامی کند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    این دولت با مردم صادق نیست...
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    من هنوز اسفند روهم نگرفتم اما برای بعضی از همکارهام فروردین روهم ریختن پس مرحله دوم کی هست دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد رضا حکم ابادی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    ما بیمه تامین اجتماعی هستیم وتوی یک کارگاه هستیم‌ برای بعضی ها اسفند واریز شده بعضیها فروردین درصورتی که کارفرمای ما لیست اسفند را رد نکرده و چطور میشود که کارگران یک کارگاه با ثبت اشتباه تاریخ بیمه بیکاری حقوق اسفندش را از دست بدهد
  • عادل IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    فقط مال مردم بدزدین. بی شرفا این همه پول بیمه دادیم حالا که بیکار شدیم. فقط چرت و پرت میگین
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    تامین اجتماعی، برنامه بودجه همه مفت خور و حق خور کارگران هستن خدا لعنتشون کنه من که حلالتون نمیکنم
  • محمد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سهان عدالت نه بیکاری نه خاک بر سرتون با سبک مدیریتتون اگر توانسو نداری حقوبی که مبگیری حرامه تامین احتماعی منابع نداره شما غلط کردین منابع را حرام و نابود کردید. شما با تصمیمات غلژ همه را نابود کردید. وقتی مدیریت بر ایاس سیاسته هنینه دیگه. مرتضپی میسه مدیر عامل تامین اجتماعی. و...... بی تدبیری صداش در محدودیت منابع خودشو نشون نیده. خاک بر یر بی تدبیرتون
  • کارگر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    چند روز دیگه خیلی راحت میگن رئیس تامین اجتماعی اختلاص کرده فراری شده
  • عبدالله IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام برای بعضی,ها امروز پول فروردین هم واریز شد من تمام کارها رو انجام دادم ولی اسفند وفروردین واریز نشد چه کار کنیم شرمنده زن وبچه مون شدیم خدا خیرتون نده
  • علیرضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    امروز صبح بيمه بیکاری فروردین که 20 فروردین ثبت نام کردم ریختن، حدود ی تومن
  • محمد رضا سلیمانی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    با سلام سازمان تامین اجتماعی یه سازمانی هست که دهها سال از مردم پول بیمه میگیرد اما به محض اینکه یکی از اینها بخواهد بازنشت و یا بیمه بیکلری استفاده کند و یا از خدمات مثلا درمانی سازمان که در حد شرمساری و مایه خجالت سازمان است به راحتی دبه در میاورد و پدر ان بدبختی متقاضی را جلوی چشمانش میاورد خودم بیست و هفت سال سابقه پرداخت بیمه دارم که بیست سال از سوابق جزء بیمه ای بوده که وار فرما داشتم و سه درصد بیمه بیکاری رو پرداخت کردم اما اقایان گفتند به شما تعلق نمی گیره تمام قوانین رو خودشون و به نفع خودشون تعریف و تصویب میکنند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    خیلی جالب میشه در ابتدا مطلب نوشته به کسانی که شامل بیمه بیکاری نمیشدن وفقط ثبت نام کرده بودند بیکاری پرداخت شده وبه کسانی که شامل بیمه بیکاری هستند پرداخت نشده خدایا آدم نمی دونه بخنده یا گریه کنه به این همه بی کفایتی و دروغ ،کجا داریم زندگی میکنیم.
  • مریم. IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    من ماه اخربارداریمه،پول دکتر وبیمارستان ندارم چون سه ماهه اخراج شدم وسازمان تامین اجتماعی حقوقی بمن نداده بااینکه شرایط دریافت حقوق بیکاری رو دارم،اهای اونیکه مسئولی!!!جون دوتا ادم رو به خطر انداختی،منتظر عذاب الهی باش!
  • جواد IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    منم الان ثبت نام کردم ولی تومرحله اول نبودیم معلوم نیست هستیم یانه یک پولی میخان بدن دقت میدن نه اصلاحیه آمده نه خبری ازپول نمیدونم جزکدوم دسته ی توراخدابریزین دیگه لازم داریم
  • رحیمی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    بیمه بیکاری که چیز جدیدی نیست که هر کسی چیزی میگه یه قانونی که همه کشورها میدن شما چون میخوان پرداخت نکنیدهرروز یه بهونه میارید بگو بودجه بیمه بیکاری را هم دزدیدن
  • عزیز IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام.چرابرای همکارم پیامک آمده پولشوگرفته برای من نیامده هردومایک جاکارمیکنیم.وباهم ثبت نام کردیم.برای چی
  • یزید IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    اقادریه کلام بگید ماپرداخت نمیکنیم این هفته وان هفته میکنید چرا؟چیزی که ایان است چه حاجت به بیان است من ازاسفند بیکارش شدم الان تابستان گروه دولت هم پشت صفحه تلویزیون فقط دروغ میگن اقایان باید فکر اساسی شو داینا دروغ میگن مثل سهام عدالت
  • کارگر بدبخت IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    خواهش میکنم فقط یک کلمه بگید مبلغ یک میلیون ونود هزار تومن واریز کردید برای بیمه بیکاری فروردین ۹۹برای ماه بعد چه زمانی واریز میکنید فقط یک کلمه بگید
  • پاشایی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    برا من و همکارام اسفند و فروردین واریز کردن
  • رضا IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    بیمه بیکاری بعد از کرونا به چه صورت است لطفاً در مورد بیمه بیکاری خرداد و تیر ماه توضیح دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس